BETAALD PARKEREN ZAL OMZET AANMOEDIGEN
Wanneer een stad gratis parkeergelegenheid heeft, hebben ondernemers, werknemers en bewoners die in de buurt wonen of werken de neiging om op straat in de buurt van hun winkels, kantoren en huizen te parkeren met behulp van parkeeropties die, in theorie, zouden moeten worden bewaard voor klanten en bezoekers.
Steden moeten mensen aanmoedigen om zich te verspreiden. Betaald parkeren, tegen de juiste prijs, stimuleert de omzet van bedrijven met een constante eb en vloed van zowel bewoners als bezoekers. Wat betreft ondernemers, werknemers en bewoners (of mensen die het niet erg vinden om overlast te veroorzaken), er zijn doorgaans voldoende plaatsen om gratis te parkeren, ze zijn misschien niet zo handig als betaalde parkeerplaatsen.
Houd bij het opzetten van een betaald parkeerprogramma rekening met het volgende: als de uurprijzen te hoog zijn, kan dit mensen ontmoedigen om naar dat deel van de stad te gaan; als de prijzen echter te laag zijn, kunnen bedrijfseigenaren, werknemers en bewoners nog steeds gemak vinden door dicht bij hun vestigingen te parkeren. City Smart Park is gevestigd aan de Scheldestraat en is een betaalde parkeerservice waarmee u uw auto kunt parkeren. Het is mogelijk om vooraf te reserveren. Reserveren kan ook via ParkMobile!
Hoewel de meeste burgers gewend zijn geraakt aan betaald parkeren, zijn er veel steden in heel Amerika die nog steeds gratis parkeerprogramma’s hebben. Naarmate steden zich blijven ontwikkelen, de bevolking toeneemt en de parkeerregels evolueren, worden de voordelen van een betaald parkeersysteem ten opzichte van een gratis parkeersysteem duidelijker.